Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 26 February 2012

Buah Zuriat/Buah Hawa


Hari ini untuk cover hari2 lain yang nda diupdate  ni blog :D...so saya mo kongsi info tentang 1 jenis buah iaitu buah zuriat or buah hawa...nah ini picturenya.....First time saya tau pasal ni buah i think daripada forum mengandung.com. ni buah cuma ada di negara Arab...sorry kalau saya tersilap info ni k..So hari tu ada kawan ofis pi Mekah untuk menunaikan haji, jadi saya pun dengan nda segan silu ni...."pacik, saya dengar pacik mo pi naik haji,..boleh saya minta kirim sesuatu???!..."nasib baik juga lah tu pacik bilang ok saja..Saya pun kesian juga sama dia, sampai dia begurau,.."..susah juga ni, nanti bini saya ingat saya ada cawangan lain pula..haha!!"...but turns out dia kasi beli juga untuk saya..THANK YOU banyak2 pacik W @..@....so dipendekkan cerita, buah ini lebih dikenali sebagai buah Hawa di mekah dan menurut tu pacik, Orang Indonesia yang jual ni buah sama dia..Saya pernah terbaca di malaysia, org jual buah ni RM60 satu biji..!!!!


So hari tu saya dapat 5 biji, hubby sudah buka 2 biji tapi saya baru masak 1 biji ja.Masa membuka tu adoi, punyalah payah, mula2 kena buka sabut dulu pas tu ada cengkerang keras lagi....bayangkan hubby saya kasi gergaji pula tu cengkerang..keras btl!....Bau sabut dia macam bau kurma :D...sedap, tapi bila rebus isinya, air dia macam teh biasa... so nanti bila ada kesan , saya update dalam blog ya :D...harap info ni dapat bantu org lain pula.

No comments:

Post a Comment