Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 29 February 2012

Orang2 ofis saya…



So ini hari saya mo meluahkan perasaan nda puas hati pasal manusia2 di ofis saya…:S. Ofis saya ada bermacam macam jenis manusia.Back stabber ada, hipokrit ada, miang ada, perempuan simpanan ada, tukang batu api ada…Oleh kerana company tempat saya bekerja ni banyak sister company but duit sikit ja, tepaksa lah kami bersesak-sesak di dalam 1 opis ja..Masalahnya, tunggak kepada semua company ni kebetulan lah pula tempat yang saya keja…so disenaraikan jenis manusia seperti di bawah bermula dari tingkat teratas carta organisasi company kami :D:
1.Ray Mill
Ni saturang bos yang selalu ada masalah especially masalah duit dan perempuan..hampir setiap hari kena telefon oleh bank pasal kredit kad.saya rasa penat sudah tu receptionist cakap ni ayat…”erm..boss belum masuk lagi” or “boss cuti..” or “..sepa yang bercakap ni, nanti saya sampaikan message”..
Yang paling saya nda bleh terima ni bila ni boss becakap over the phone..teda pantang langsung.Fax machine dalam bilik dia, so on and off kena masuk juga bilik dia utk fax over document..ada satu hari tu dia cerita dgn kawan dia pasal girlfren..OMG..cerita bukan main panas lagi..cerita pasal S*X..huahuahua..saya yang malu dengar dia cerita terang2 pasal dia tidur dengan girlfren yang I think belum pun sampai 20 umur..asal ada staf perempuan baru ,soalan WAJIB…”ko ada boyfren sudah??” matai lah…sexual harassment !!!
2.En. Manisami a/l vellu
Orang yang dalam masa beberapa saat sahaja pun boleh tukar topic perbincangan even though yang sebenarnya sedang diceritakan belum selesai..bikin panas, suka push nda tentu pasal, terer putar belit fakta and HIPOKRIT.
Namun begitu, saya belajar banyak dari ni org..hehe yang itu saya sangat berterima kasih. Saya belajar macamana mo handle client yang suka kacau2 pasal mo minta duit, saya belajar cara mo puji orang biarpun sebenarnya org itu tidak layak..and saya juga belajar supaya jangan senang di kasi bodoh! I wont do if I think its wrong and I will voice out my opinion if I think you are being ridiculous with your instructions!
3.Lexy,the magician                                                            
Ni orang pandai betul magic..bukan setakat daun terup..org dia sendiri pun magic macam chipsmore, skejap ada skejap teda…selalu Tanya soalan..”..boss ada?”..im implying..kalau bos ada mesti mo buat2 bz, pasal ada CCTV haha…kalau big boss outstation, batang idung pun nda Nampak…bila org Tanya mana sudah summary keja ko, balik2 jawapan sama.. ada dalam file personal saya, belum susun lagi..kena Tanya ada di mana, mesti jawab pi pejabat tanah..tapi yg heran kalau kena call before jam 10, memang confirm nda kena jawab punya..tengahari baru aktif. Jam 3 lebih sudah hilang dari pandangan.. suruh buat keja OT..OMG, bagus lagi buat sendiri, kalau nda tepaksa dua kali keja pasal mo mengasi betul kesilapan dia.
4. Sasa muka talam
Perempuan ni manis ja muka dia, senyum ja selalu.kesayangan bos yang miang ni..sama juga perangai sama si ahli silap mata..gaji bukan main besar lagi tapi account orang lain juga yang bikin..keja dia bikin payment vouchers,buka cek, telefon bank,bikin directors resolutions..hari2 ke hulu ke hilir macam sibuk melampau..tapi jangan silap…rupanya hipokrasi semata-mata.SPY bos miang ni. Siapa yang betabiat siaplah dia, akan dilaporkan kepada bos miang dan tedalah increment..haha..nasib baik saya contract staff..so saya mo malas ka apa kah dia teda power over saya..sorry!
5. Madam wong
Haha..ni satu manusia yang sangat tebal muka..kawan baik kepada perempuan simpanan di ofis.di mana ada duit di situ ada madam wong.teda certificate secretarial tapi mengaku PA bos!..cara mo jawab telefon pun nda tau..kalau saya nda kenal ni org , dari cara dia menjawab fon, saya akan ingat ini company along…bukan main ganas dia ni menjawab fon…”Hello!..sepa ko cari?!” haha PA lah konon…dia ni suka berfesyen ba sebenarnya, Cuma kadang2 dia lupa yang dia ni keja opis bukan nya mo pi clubbing..baju selalu nda appropriate!sampai ada masa boss subsidiary yang lain tegur yang pakaian dia Nampak ‘ranggi’..haha lucu pula.
Haha..actually ada ramai lagi tapi saya mengantuk sudah lah..nanti lain hari saya cerita lagi :D

No comments:

Post a Comment